2010. október 18., hétfő

Padlizsánkrém


Igyekszem az ősz minden zöldségét kihasználni, azt a rakomány padlizsánt is talán az utolsó szabadföldi zöldségek közül választottam múlt héten a piacon. Nem is volt kérdés, mihez kezdjek vele, ez a finom krém az egyik kedvenc vegetáriánus ételem. Többféleképpen készítik, íme, az én változatom. Majonézt használtam, ráadásul bolti majonézt, meg ne vessetek érte - Isten látja lelkem, nagyon jól esett. Persze koránt sem dominált benne, a sült padlizsán íze vitte a prímet. Házilag kevert majonézzel természetesen sokkal finomabb, de csak frissen fogyasztható. Bolti majonézzel kb. egy hétig eláll a hűtőben. Extra szűz olívaolajjal persze sokkal egészségesebb.


Ha egyszer rákap valaki az ízére, mindig szeretne a keze ügyében tudni egy kicsit, ezért tele is lehet pakolni a tepsit egy alkalommal, mert az összetört padlizsán remekül tűri a mélyhűtést. Minden más hozzávalót frissen adj hozzá.

Hozzávalók:
3-4 közepes padlizsán
1 kisebb vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma

frissen őrölt fehérbors
majonéz

1) A padlizsánokat villával megszurkálom (különben felrobban és én nem akarok sütőt takarítani) és lassú tűzön, sütőpapírral kibélelt tepsiben, sütőben megsütöm minden oldalát, tehát közben forgatni kell. Összefonnyad és nagyon megbarnul a bőre.
2) Félreteszem egy rövid időre és ha kihűlt, kettévágom őket és a pépesre, illatosra sült belsejüket csak kikaparom. Nem szoktam kiszedni a magokat, szerintem tiszta pazarlás. Késsel elkaparom, összeaprítom.
3) Hozzáadom a majonézt, a finomra reszelt hagymát, fokhagymát, sózom, frissen őrölt fehérborssal borsozom. Simára keverem. Ha van valamilyen hiper-szuper robotgéped, csak dobáld bele az összes hozzávalót, egy két gombnyomás elég és kész is a finomság. Én nagyon kedvelem a "krémben" a zöldségdarabokat, de ettem már homogén krémként is.
4) Pirítóssal, paradicsommal tálalom. Egy kis finom, édes hagymával is kínálhatjuk. Önmagában könnyű fogás mondjuk vacsorára, de előételként is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...