2010. december 17., péntek

Citromfüves, bazsalikomos, olivás csirke

Tegnap nagyon kevés időt szántam a főzésre, igazából nem is akartam, annyi a dolog körülöttem. De ahogy szenvtelen arckifejezéssel néztek rám a konyhás nénik a suliban a menzán várva a választásom, csak kínosan forgattam a kezemben az előkészített dobozkámat. Egyszerűen nem volt szívem semmit hazahozni a választékból. Talán későn érkeztem. Pedig biztattak, hogy hamarosan kisülnek a dínók.... jajjj. A Mamát pedig nem tudtam bevetni. Gondoltam, rendben, maximum 10 percet töltök a bevásárlással és 20 percet az előkészítéssel.
Ezért elővettem egy nem is olyan régi ötletet. Saját fejlesztés, csak úgy összegondoltam az ízeket egy vasárnapon, kb. egy évvel ezelőtt. Ha már egyszer lejegyzem, nevezhetjük receptnek is. Bár még neve sincs, ezért a címben inkább felsoroltam a főbb hozzávalókat. Olyan divatosan hangzik, ugye? Pedig kivételesen egyszerű.
A posztolásra sem kívántam időt szánni, de ma délután hirtelen rám szakadt kb. 2 óra plusz, így nem tudok ellenállni annak, hogy lejegyezzem. Gondoltam, annyi időt csak tudok rá szánni, mint tegnap a csirkére.

Melissa, azaz citromfű. Még a neve is gyönyörű.
Fagyos tél lévén nincs mit fotóznom, ezért a kép innen származik.
Na, de majd tavasszal.

Hozzávalók:
csirkehús a kedved és jelentkezők száma szerint
egy kevés olaj
esetleg vaj

frissen őrölt fehér bors
citromfű
bazsalikom
olívabogyó

1) A csirkét megtisztítottam a felesleges cafatoktól és zsírtól, többször átszúrtam a csontok mellett a húst.
2) Megszórtam az összes fűszerrel, megpirítottam a combokat, az olívabogyót felaprítottam egy kicsit, a húsra, illetve köré szórtam.
3) Fedő alatt egy kis vízzel puhára pároltam, majd anélkül egy kicsit ropogósra sütöttem.
Gazdagíthatod az ízét, ha egy kis vajat is dobsz alá. A fokhagymának nehezen állok ellen, de ennél a receptnél eszembe sem jut.

A hozzá készített saláta hozzávalói:
kínai kel
kedved szerint paradicsom
olívabogyó
ha nem mész táncolni, egy kevés finom hagyma
1-2 ek olívaolaj
1 ek fehérborecet
1 teáskanálnyi pesto

frissen őrölt fehérbors

1) Az olajat, borecetet, pestót, sót és borsot gyors mozdulatokkal, villával összekevertem egy mély tálban.
2) A fiatal kínai kelt vékony csíkokra vágtam, egyenesen a tálba halmoztam és jól összekevertem a vinaigrettel. Egy kicsit meg is törtem a villával - bár kézzel a legjobb -, hogy a zöldség rostjai egy kicsit beigyák az ízeket.
3) Most egy kicsit félretettem a paradicsom moratóriumot - nem szeretek nem idényzöldségeket használni - és paradicsomszeleteket vágtam hozzá. Olívabogyó már nem jutott bele és egy kis hagyma hiányzott belőle. Ti ki ne hagyjátok.

Üdítő, könnyű, gyors vacsora kerekedett belőle 1-1 szelet friss kenyérrel. Ráadásul kifejezetten jól esett az átmelegedett, illatos konyhában eszegetni. A citromfű, a bazsalikom és az olívabogyó ízei szép kereken kiegészítik egymást. Legközelebb talán hallal fogom kipróbálni ezt a kombinációt. Egy pohárka friss fehérbor jól illik hozzá alkalomadtán.
Azt hiszem, könnyű dolgom van, hogy híveket szerezzek ennek a csirkének. Esetleg várom a javaslatokat, minek is nevezzük el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...