2011. január 7., péntek

Sajttorta Ramsay után

Figyelem ezt a fenegyereket, tetszik, hogy a filozófiája az egyszerűségen és a jó minőségen alapul, no és persze a gondosságon. Így könnyen eltekintek a színháztól, amit a képernyőn rendez. Van egy bloggerünk is, aki odaadóan követi a receptjeit, itt lehet nyugodtan vadászgatni anélkül, hogy kapkodni kellene a fejünket a mester mozdulatai után.

A szokványos felépítés után nagyon üdítően hatott ez a kisebb metamorfózison átesett csízkéjk, amit két szokásos f*** között, a tőle megszokott eléggé színpadias hangulatban dobott össze Gordon.
Máris tervezgetem, hogy végre beszerzem a pont erre a célra szánt, régóta vágyott Y poharakat. Ugyanis a pohárban kínált desszertek nagyon tetszenek.


Azt hiszem, megtaláltam a receptet, valaki lejegyezte No Bake Berry Cheesecake néven. Emlékeim szerint a műsorban citromot nem facsart a krémbe, a morzsát sokkal finomabbra darálta, a gyümölcskorona pedig szaftosabb volt ennél. Én így idézem fel azt a fél percet, amiben összevágták az egész műveletet. Az arányokat magam alkottam meg a receptek átolvasása után:

Hozzávalók:

A morzsához:
2 ek cukor, akár barna nádcukor
3 dkg vaj
egy csomag zabfalatok keksz

A krémhez:
25 dkg krémsajt (Philadelphia vagy Mascarpone)
1 vaníliarúd
5-6 dkg porcukor
2 dl tejszín felverve

Az öntethez:
2 ek cukor
bogyós gyümölcsök, pl. áfonya, eper, málna
áfonyalikőr

1) A kekszet törd vagy daráld finom morzsává.
2) Karamellizáld a cukrot egy serpenyőben és dobd rá a vajat.
3) Pirítsd egy kicsit tovább a kekszmorzsával, míg a morzsát egyenletesen bevonja a karamell.

4) Keverd össze a krémsajtot a vaníliarúdból kikapart vaníliával és az átszitált porcukorral egy mély tálban.
5) Egy külön tálban verd keménnyé a tejszínt, majd keverd bele krémsajtos keverékbe.

6) A gyümölcsszószhoz egy serpenyőben karamellizáld a cukrot.
7) Forgasd át a karamellben a gyümölcsöt. Ezt előtte aprítsd fel a kedved szerint.
8) Öntsd nyakon a likőrrel és forrald egy kicsit együtt.

9) Ramsay eredetileg kis adag, kb. 2-3 evőkanálnyi krémet tett egy tányér közepére egy formába. Ezt egy kicsit megmelegítette pisztollyal és lehúzta a gyűrű alakú formát. Persze úgy maradt. Meghintette pár kanálnyi morzsával és körbefogta a gyümölcsmártással. Díszítésként citromfűlevelet tűzött rá.
10) Én pohárban képzelem el. Alulra gyümölcsszószt kanalazok, erre kerül a sajtkrém, amit morzsával megszórok.
11) A szokásos kekszalap, sajtkrém, gyümölcs(szósz) rétegek tortaformaként is remekül működhetnek. Ebben az esetben dupla adagot készítenék a kekszmorzsából.

Az én egyik filozófiám, hogy csak olyan receptet jegyzek fel, amit már kipróbáltam, végigcsináltam, megkóstoltam, "megemésztettem". Ez az első, amivel kivételt teszek, alig várom az első próbát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...