2011. február 1., kedd

A lencselevesem télvíz idejére

A január szinte észrevétlenül elrepült, bár nem mindenki osztja a véleményem. Hát, nem nagyon szántam időt sem a főzésre, sem a bejegyzésekre mostanában. De ma február van és ez jól esik. :) Ilyenkor lélekben már készülök arra, hogy végre kint tölthetem az időm egy részét földközelben. Még egy nagy hideget várok, aztán turkálhatok majd kedvemre - gondolom én.
Persze minden nap megyek egy kört a kertben, szemrevételezem a növényeket, a földet, csodálom a telelő fákat, virágokat, hogy mennyi ígéret van bennük. Van már két hete szirmot bontott virágom, primula meg egy, a kerttel örökölt tő rózsaszín bogyóvirágokkal a nagy lapulevelek biztonságában. És ott van a petrezselyem és a zeller az ágyásban. Csak kimegyek, letépem a zöldet és közben nagyon hálás vagyok nekik, jól esik az a kis frissesség.

Ma sem főzök - odakint állványerdő, tégla- és sitthalmok, letakart ajtók. Döntik a falat, nyílik a tér. Jól indul a február, igaz? Én meg itt a szoba mélyén merek álmodozni a kertről, a tavaszról és a rendről, mert hogy enni nem kér a csapat. És közben egy kedves receptemet bányásztam elő nektek. Magam alkottam a kedvemre mind a hozzávalókat, mind az ügymenetet, még ha nem is rejteget semmi különöset.
(Nagyon kedvelem a lencsét többféle köntösben és ízben, legutóbb pl. lencsefasírtot készítettem. De nekem a mustáros meg a virslis meg a kolbászos lencseleves igazán bizarrul hangzik, de hát, hál' istennek, választhatunk. Ez itt az én ízvilágom.)

Hozzávalók:
1 nagy vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
egy kevés füstölt sonka vagy bacon szalonna, ha úgy tartja kedved
1-2 ek olaj

frissen őrölt fehér bors
20 dkg előző nap beáztatott lencse
1-2 babérlevél
5-6 felkockázott sárgarépa
1-2 felkockázott fehérrépa
1 csokor petrezselyemzöld
1 szál zellerzöld esetleg

1) Megpirítom a felaprított hagymákat és a szintén apróra vágott, szép füstölt sonkát az olajon.
2) Sóval, fehér borssal fűszerezem és felöntöm kb. 1,5 liter vízzel.
3) Hozzáadom a lencsét, a babérlevelet.
4) A sárgarépa és fehérrépa követi egy kis idő után, amikor már csak 25-30 perc kell a lencsének.
5) Egy jó adag finomra vágott petrezselyem- és zellerzöldet szórok rá, miután lezárom a gázt.

Nagyon finom, laktató, pénztárcakímélő és gyorsan elkészíthető leves. Alakítsd a kedved és igényeid szerint, jó étvágyat hozzá.
Ha nem csináltál még így levesalapot, javaslom, próbáld ki és találd ki a saját kombinációdat. Tegyél hozzá több sonkát és 3-4 kockára vágott krumplit, laktató egytálételt kapsz. Ha egy kicsit gazdagítani szeretnéd a leves állagát, a pirítás végén dobj egy csapott evőkanálnyi rizslisztet a hagymára, majd kevergetve öntsd fel a vízzel. Szerintem vörös lencsével is finom, de azt rövidebb ideig kell főzni.
Jövő héten pedig végre fááááánkot sütök! Látjátok, ezért is szeretem a februárt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...