2011. május 29., vasárnap

Spárgás omlett

Sonkám is volt, sajtom azonban kevesebb, 
így kockázás helyett reszeltem

Nemrég kaptam egy hatalmas adag sóskát és eltűnődtem, mi a csudát csináljak belőle az egyébként nálunk kedvelt főzeléken vagy mártáson kívül. Hát, nem sokra jutottam. A francia konyha bizonyos remekei mellett (amire most nem volt kedvem figyelni, mert túl bonyodalmasnak hatottak) csak két dolog ragadta meg a figyelmem: a nyers sóskalevéllel megbolondított saláta és a sóskás omlett. Félre is tettem egy szép adagot kísérletezésre, ám valahogy mégsem vitt rá a lélek, hogy bármelyiknek nekiálljak. Még mindig a hűtő egyik hátsó sarkában várakozik. A maradék spárgára valahogy hamarabb rányúltam és egy kis olvasgatás után a következő egyszerű és nagyszerű vacsorát rittyentettem:

Hozzávalók 2 személyre:
1 kanál olívaolaj
kb. 25 dkg zöld spárga
frissen őrölt fehér bors

1 gerezd fokhagyma
6 tojás (házi volt)
kevés tej vagy tejszín
kb. 3-4 dkg ementáli jellegű sajt vagy mozzarella
egy pár szelet hajszálvékonyra vágott pármai sonka jól jött volna


1) A megmosott spárgáról letörtem a vastagabb végét - ahol eltörik, ott pont jó - és kb. 4 centis darabokra vágtam.
2) Az olívaolajon sóval, borssal és fokhagymával kb. 4-5 percig pirítottam kevergetés mellett.
3) A tejjel felvert tojással nyakon öntöttem és néha középre húzva az omlett szélét óvatosan megsütöttem.
4) Közben a fél centis kockára vágott sajtot egyszerűen rászórtam, amit finoman beleolvadt. Eredetileg mozzarellát tett bele egy szakács, nekem egy ementáli jellegű sajtom volt épp idehaza.


Meglepően finomnak találtam, ezért ha kapok még olyan finoman zsenge, zöld spárgát, ismét elkészítem. Nem hámoztam meg. Ha kellően zsenge, nem túl vastag, semmiképp nem kell.
A spárga különösen jótékony zöldségfajta, ezért elhatároztam, hogy sokkal több figyelmet szentelek neki. Ezért olvastam róla egy kicsit Terebessnél: kétlaki növény és a hímek több síptermést nevelnek. És nyúlárnyéknak is hívják. Milyen valószínűtlen.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...