2013. január 18., péntek

Forró csokoládé por házilag

Forró csoki házilag 
A tetején nem is olyan kevés reszelt csokoládé olvadozik.

Forró csokit inni mindig is szerettem, a csokis puding is nagyon jól tud esni, leginkább forrón. Ha néhanapján készítek, felturbózom belereszelt vagy -darabolt, jó minőségű étcsokoládéval, rummal, mazsolával, de legalább egy púpos teáskanálnyi sötétvörös kakaóporral. 
Ha elmész egy kávézóba forró csokit inni, a legtöbbször egy adag sűrű, egyenízű pudingot szolgálnak fel egy jó adag műanyag tejszínhab társaságában. Jobb helyeken igaz tejszínhab dukál hozzá, és zacskós por ide vagy oda, vannak jobb minőségűek, bizony. Az Oladi lakótelepen, ott is a hátsó fertályon eldugott Casablanca Kávézóban ittam olyat, ami ízlett, szívesen ajánlom. Bár ahol 18 fajta forró csokit adnak, ott bizonyára belekeverednek olyan ízek vagy kombinációk is, amit otthoni körülmények között nem fogsz tudni megalkotni. Szóval a zacskós porból készült csokoládé izgatta a fantáziámat, gondoltam, nem lehet az olyan bonyolult. A puding összetevőivel is régóta szemezek, hiszen pofonegyszerű dolgokat kevernek össze és adnak el nekünk zacskóba csomagolva.

Így tavaly karácsony előtt, amikor a barátnőimnek gondoltam össze az ajándékokat, a forró csoki port is felírtam a listámra. Végre eljött az ideje, hogy megalkossam, amire régóta készülök, és mivel ajándéknak készül, nem adhatok oda csak úgy valamit, amit gondolomformán összekeverek. Akkor kísérletezek, gondoltam, és szántam rá pár estét, hogy a kívánt ízt és állagot előállítsam. Így esett meg több lehangoló vagy vicces dolog, miközben nagyon igyekeztem: volt, hogy egy patikus javára vált volna, ahogy precízen méricskéltem. Volt, hogy a Tupperware rázóedényemet párszor lazán megrázva 1 másodperc alatt kidekoráltam a konyha frissen festett falát - és minden egyebet 1,5 méteres körzetben, többek között a gyanutlan Főkosztost is, aki csak úgy, támogatólag ott kempingezett mellettem. Változtattam így, úgy, utána is olvastam a végén, mégis csalódás csalódás után ért. Már majdnem feladtam, amikor az utolsó napon fogtam magam, vettem egy nagy levegőt, elrebegtem egy imát és összekevertem valamit, hogy legyen ajándék. Ami állítólag pont olyan lett, amilyennek lennie kell. Na, ennél jobb hírt nem is kaphattam volna és felbátorodtam. (Elárulom, hogy közben kaptam egy elég jó tippet is, ami sokat lendített az ügyön. Lásd az ügymenetet.)

Hozzávalók 1 csészéhez:
kb. 2dl tej vagy 1,5dl tej + 0,5dl tejszín
1 púpos + 1 csapott evőkanálnyi a következőkből: jó minőségű, sötétvörös kakaópor, tejpor, keményítőpor
2 kocka minimum 60%-os étcsokoládé finomra reszelve
1-2 teáskanál barna nádcukor ízlés szerint
ízlés szerint fahéj, szerecsendió, pici kardamom, pár csepp rum, feketekávé, stb. Csili?

1) Keverd össze a porokat, a cukrot és a csokireszeléket, majd keverd csomómentesre hideg tejben. A fűszereket is ekkor keverd hozzá.
2) Lassú tűzön, állandó kevergetés mellett forrald fel.
3) Akkor jó, ha kezd besűrűsödni. Öntsd szép csészékbe és díszítsd őket csokireszelékkel, fűszerrel, verj fel hozzá igazi tejszínhabot.

A fotóalanyom gyorsan eltűnt. Krémes volt és finom.

Minél jobb minőségű csokoládét reszelsz bele, annál finomabb lesz. Válogass a kedvedre. Vannak ízesített csokoládék is, de pl. gyümölcsdarabosat nem választanék. Viszont az Alnaturának van egy narancsos étcsokoládéja, ami homogén állagú és amit ki is fogok próbálni, azt hiszem. Vagy teszek a kész forró csokiba egy-két csepp naracs illóolajat.
Minél több tejszínt használsz, annál finomabb, krémesebb lesz. Én a 1:1 arányú tej-tejszín keveréknél megállnék. Ha tejszínt is használsz, egy kicsit kevesebb kukoricakeményítőt és tejport tehetsz bele. Hát, kérem szépen, ez nem egy vegán finomság. DE kókusztejből is nagyon el tudom képzelni.
Bár itt most kifejezetten a csokolédéporon van a hangsúly, nem zárhatom le ezt a fejezetet a következők nélkül. 

Ilyen szépségből is gyárthatsz forró csokit odahaza. Végy egy bögre forró tejet és kevergesd ezzel a csokival, míg eggyé nem lényegül a kettő.
Számomra a legegyszerűbb kakaó pedig nem áll másból, mint tejből, dupla adag kakaóporból és egy kanál akácmézből. Szívesen ajánlom, de a mézzel várjál addig, amíg iható hőmérsékletű lesz a kakaó. 
Persze a legfinomabb, ha veszel étcsokoládét, tejet, tejszínt, fűszereket a kedved szerint és jól összefőzöd őket. Arányokról majd később ugyanitt.
És miről olvasok pár napja az egyik kedvenc oldalamon? Hát a házi pudingkészítésről, na tessék. Másutt meg a forró csokiról. Kellemes csokoládés élményeket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...