2013. november 11., hétfő

Kókuszlisztes palacsinta

A napi finomság tenyérnyi palacsinták formájában érkezett a reggelizőasztalra és gondoltam, elmesélem, miként.
A mesém lényege, hogy a fehér lisztet remekül ki lehet váltani más liszttel. A zabpehelylisztes palacsinta már rég bevált recept, de most a kókuszliszt volt soron. Remek alapanyag: hidegen kisajtolják a kókusz húsából (tényleg így hívják) az olajat (amit szintén nagyon szeretek) és a maradékot megőrlik. Tadaam. Ennek köszönhetően a liszt zsír- és szénhidráttartalma alacsony, ami nekünk jó. Az előttem levő zacskó tanusága szerint 100 gramm kókuszliszt 19g fehérjét, míg 14g szénhidrátot tartalmaz csak, a rost aránya 38%, a zsíré 10%. Csupa jó hír.  

Készítettem már kizárólag kókuszliszttel palacsintát. Miután megvettem az első adag ilyen lisztet, olvastam más hasonló receptet a neten és első lépésként megtanultam, hogy a kókuszliszttel készített tészta mindig egyel több tojást igényel. Rendben. Én is szépen követtem az utasításokat és a 3 tojást gondolkodás nélkül beleütöttem a tálba. A tészta állagával minden rendben volt, ám a végeredmény inkább hasonlított kókuszos rántottára, mint palacsintára. Ez valahol vicces volt, főleg baracklekvárral és kakaóval, és arra gondoltam, hogy azért ennél jobbat is biztosan lehet készíteni.  

A kiindulópontot Zsuzsi barátnőm autentikus amerikai kanadai palacsintareceptje adta, amivel  megörvendeztetett egyszer. Azt szeretem ezekben a palacsintákban, hogy míg az "igazi" palacsintának (amit szintén imádok) neki kell készülni - robotgép, serpenyő, elegendő rá szánt idő, majd szellőztetés, esetleg hajmosás -, ezeket a tenyérnyi falatokat kézi habverővel 3 perc alatt elkészítem és ebben már egy kézmosás is benne van. Maga a sütés is gyors. Hamar hozzájuthatok a még meleg falatokhoz, igaz, az "igazi" palacsintát is még frissen, forrón szoktam enni, nem várom meg, míg egy rakás elkészül belőle. És épp ez a különbség: ez a kis adag épp elég nasizás gyanánt, ehhez nem kell egy liter masszát gyártani. Tegye fel a kezét, aki ennél kevesebb tésztát kever ki általában palacsintasütéshez. Tudom, ezzel az adaggal nem lehet megetetni egy focicsapatot, még 2 éhes embert sem, de gyors nasinak könnyen asztalra keríthetem akár reggel is pár hozzávalóból. És mert jobban szeretem az édes reggeliket, a sült szalonna, tojás és kolbász meg megmaradhat az angoloknak. Meg a Főkosztosnak, persze. 

Íme Zsuzsi receptje, ami talán ismerős lehet: 
1 tojás
1 csésze fehérliszt (amit én simán lecseréltem zabpehelylisztre)
1 csésze tej
2 tk sütőpor
pici só
2 tk olaj
pici cukor

Ezt fogtam és jól átváltoztattam a kókuszliszttel, így:
2 tojás
fél csésze zabpehelyliszt
fél csésze kókuszliszt
1,5 csésze tej (nekem egy kevés tejszín is jutott bele)
2 tk sütőpor vagy szódabikarbóna
2 evőkanál extra szűz olívaolaj vagy kókuszolaj
a sót és a cukrot egyszerűen kihagytam

Egy fél órára félretettem és forró serpenyőben kevés olajon kis, tenyérnyi adagokat sütöttem. Melegen szeretem.

Ami az árát illeti, érdemes megnézni, hol veszed. Én a Bionomtól vásároltam fél kilós kiszerelést 1100 forintért. Igaz rendelni kell, vagy Budapesten beugrani a boltjukba. Ezt úgy szoktuk megoldani, hogy többen társulunk egy postai rendeléshez. Ezután is szívesen teszem, lányok :)

Igen, tényleg meg kell tanulni használni a kókuszlisztet, mint minden maglisztet, de érdemes megbarátkozni vele és kiváltani a fehérlisztnek legalább egy részét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...