2013. november 25., hétfő

Szilvás, mákos, kefires sütemény kókuszliszttel


Újjászületett a finom mákos kefires süteményem, amiben csak az az újdonság, hogy kókuszliszttel is ugyanolyan finom, csak sokkal kevesebb bent a szénhidrát. Illetve manapság ez nem is olyan nagy meglepetés tőlem, igaz? Vegyétek, vigyétek.
Látható, hogy a kép nem a napokban készült, ennél sokkal szürkébb minden, én meg ilyen képekkel (is) vigasztalódok itt. És ha én vigasztalódok, hát mást is vigasztalhatok vele. Ma banánnal készíteném vagy finoman megpárolt almakockákkal.
Az ügymenet ugyanaz.
A kefír pohara remek mérőpohár.
Elég lágy a tészta, így miután kivetted a sütőből, egy kicsit még várj vele.
Pont azért szerettem ezt is, mint a cseresznyés változatot: az ízéért, az állagáért, az illatáért, az alapanyagokért és mert könnyű elkészíteni.

Hozzávalók:
2 pohár kefir
3 tojás
3/4 pohár sötétbarna nádcukor és 3/4 pohár szőlőcukor helyett kb. egy teáskanálnyi édesítő pötty porrá törve
1 teáskanál Alnatura sütőpor
1 pohár zabpehelyliszt és 1 pohár fehérliszt helyett 2 pohárnyi kókuszliszt
1 pohár őrölt mák (vagy őrölt mandula, dió, mogyoró)
3/4 pohár olívaolaj
+ 1 csomag Bourbon vaníliás cukor helyett tettem volna bele egy vaníliarúd magját, de sajnos épp nem volt
+ 1 kezeletlen citrom héja és a fél citrom leve
+ egy kicsi rum
+ a kávéskanál őrölt fahéj
egy jó adag felkockázott, arany húsú szilva

1) Egy tálban kézi habverővel habosra kevertem a kefirt a tojásokkal és a cukorral.
2) Hozzákevertem az ízesítőket és a sütőport.
3) Lassan hozzákevertem a lisztet és amikor csomómentes volt, belecsorgattam az olajat állandó keverés mellett és a végén pár mozdulattal a mákot.
4) A keverék ment a sütőpapírral kibélelt közepes méretű tepsibe, majd a tetejét telehalmoztam a szilvával.
5) Közepes lángon 30-40 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...