2014. október 27., hétfő

Csirkecomb farrésszel - megéri?

Ismét egy papírfecnis történet. Ez is egy szép papírkupacban várta további sorsát kb. múlt ősz óta. Nem kellett olyan sokat tanakodnom, mi a fenét is akartam a pár hevenyészve feljegyzett sorral, amit aztán gondosan elraktároztam egy alkalmasabb időre, pontosan emlékszem, mit akarok vele mondani. Feltétlenül, mert nem kevésszer készítek csirkét és, felteszem, ezzel sokan így vagyunk.

Nagy keletje van egy ideje a farrésszel kínált csirkecombnak. Kezdetben 500 forint alatt tudták tartani az árát, ami nagyon csábítóan hangzott. Én is vettem egy-egy zacskóval és örültem a jó vételnek. Aztán láttam, hogy nő a csomag mérete és hogy egyre több mindent kell eltávolítanom a combokról, hogy a kedvem szerint készítsem el és tálalhassam a hús.
Egyre több bőr és zsír, ezen akadtam fenn és ez után a felismerés után már nem is vettem több ilyen csirkecombot. Hiába igyekeznek hívogató árakat tartani és a tőlük telhető leggusztusosabb módon prezentálni a combokat, tudom, hogy alulra fordítják, mi több, gyömöszölik a valószínűleg neked is feleseges zsíros bőrcafatokat, amiből már kifeszegették a további értékes húsokat.
Nemrég valami oknál fogva mégis megadtam magam - Vagy kaptam egy zacskónyit? Már nem is emlékszem, hisz kb. egy éve volt. - és ismét ott várt a konyhámban a farésszel levágott csirkecomb. Gondoltam egyet és kíváncsiságból egyszerűen megmértem:

1,56 kg csirkecomb farrésszel
85 dkg 4 comb
40 dkg bőr
30 dkg farhát

Azt már rég láttam, hogy nem jövök én jól ebből ki, de a számok elképesztettek, hiszen 40 deka zsíros csirkebőr várt arra, hogy csináljak vele valamit. Gondoltad volna? Tudnod kell, hogy nem esszük meg a zsíros csirkebőrt és ha töltött csirkét készítek néhanapján, sincs szükségem egy akkor bőrdarabra, amibe egy fél csirkét bele lehetne csomagolni. Sőt, már a macskáim sem nagyon rajonganak érte.... Bár eddig megfőztem, hogy ne romoljon meg, közben ráébredtem, hogy nyersen jobban csúszik nekik.

Hát persze, van, hogy meg kell húzni a derékszíjat és olyan is van, hogy épp farhátat szeretnék venni, de ez a farrészes csirkecomb szerintem nem nagyon éri meg, hacsak nincs egy halom örökké éhes macskád. Valódi ragadozók. Jómagam maradok a szép csirkecombok mellett és figyelem, hogy minél kevesebb bőrt adjanak el nekem.
És régóta keresek egy olyan gazdát, aki szépen neveli a kapirgálós csirkéit kukoricán és búzán a kék ég alatt és én vehetnék tőle havonta vagy 2 darabot. És bár pucoltam  jó párszor a nagyanyámmal csirkét és még a szagot is elviselem az emlékeim szerint, nem bánnám, ha megtisztítva érkezne. Valaki???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...